Första shoppingen på evigheter

..Till mig själv då. Köper alltid något till barnen, även om de inte behöver det. Men det är inte ofta jag går och shoppar enbart för mig själv. Det är så underbart när man verkligen hittar något som är snyggt och är perfekt för sin kroppsform. Om man är lite mullig och har lite udda kropps proportioner som jag har så är det ett pyssel att hitta något som sitter bra.
Träffade en vännina idag på eftermiddagen och åkte till Stinsen för att strosa lite. Jag är 170 och väger 71 kilo. Hon är typ 150 och väger typ 45 kilo. Så det är inte alltid man känner sig så smäcker när jag träffar henne. Men jag älskar att vara med henne. Hon för fram det bästa i mig. Jag blir utåt, glad och rolig. Varför kan jag inte vara så alltid? Jag känner mig så bekväm med henne. Kanske för att jag känner att jag inte behöver vara något jag inte är runt henne. Behöver inte visa hur bra och perfekt jag är (och inte är...)

Vi gick i högstadiet tillsammans och bodde även grannar. Med åren så har vi glidit lite isär varandra, det blir så när man börjar på olika skolor och flyttar. Men nu har vi börjat träffas lite oftare och det känns jätte bra. Jag har inte några vänner. Det är sant. Inte något jag säger bara för att jag mår dåligt och är negativ och ser allt pessemistiskt. Jag har inga vänner.
Mina dagar består av att gå up. Ta hand om barnen. Städa. Laga mat. och sova. Jag gör absolut Inget hela dagarna. Om man skulle kolla i min mobil så skulle man se att varje dag pratar jag med min mamma minst 2 gånger, även om vi inte har något att säga. och min man.Thats it! Det är detta som är en av anledningarna till min depression. Men jag ska försöka. En god vän är bättre än ingen. "Man är två i en tango" Man är även två i ett förhållande, oavsett om det är ett kärleksförhållande eller ett vänskapsförhållande. Det krävs att båda lägger i lite för att det ska funka. Så Nästa lördag ska vi ut och fira en av hennes vänninor som fyller år! Kan inte komma ihåg sist jag var ute. det var snart 3 år sen...
Så jag kör på med min diet och förhoppningsvis har yttligare något kilo trillat av tills nästa lördag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Skicka ett mail till mig

Dagens middag och samlade recept

Följ mig i kampen mot vikten

Tips, Råd & Testat
RSS 2.0