Jag går på farlig stig

Det blev ändrade planer. Inge vila. suck. skulle behövt sova en stund. bara 5 minuter
nej sonen ville absolut inte åka hem och vila efter dagis.

Jag: Har du haft roligt idag på dagis?
Sonen: ahh
Jag: Ska vi åka hem och vila nu en stund i sängen?
Han: NEJ! Mormorren.
Jag: Men vi kan vila först och sen åka till mormor.
Han: NEJ. Morrmor. Åka. Godis.
Jag: Men syrran ligger hemma och sover.
Han: Hämta. Åka.

Så vi åkte och inte vilade han. men jag fick lite barnpassning i en timme så jag kunde gå och handla på Ica.
Vilket var min intention från början. Men då mamma har passat barnen så mycket på sista tiden då hon varit arbetslös ( börjar nytt jobb på Måndag) så känner jag att jag kanske utnyttjar henne lite väl mycket. Så istället för att fråga om hon kan passa en timme så säger jag till barnen " kom nu ska vi åka och handla innan pappa kommer hem" och då tycker hon att " de kan väl stanna här, det är helt okey" spelar att det inte alls var mina tankar och säger att vi ses sen.

Så en timme på Ica. Super lite tid för mig själv. Skulle kunna handla snabbare men jag brukar passa på att ta det lugn när man slipper barnen. Skulle köpa ny hudlotion och tänkte testa denna.. Får se om det ger något resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Skicka ett mail till mig

Dagens middag och samlade recept

Följ mig i kampen mot vikten

Tips, Råd & Testat
RSS 2.0