Väckt av sång

"la la la biiiiilen bilden biiilen ohh la la mamma la la la" min son sitter och sjunger i sin säng. 6.57 helt acceptabelt. Ligger kvar en stund och lyssnar. "Vad säger han" viskar maken brevid. Jag lägger armen runt honom. "Han sjunger" svarar jag och vi skrattar tyst för oss själva. Han är så underbar. Sången övergår snart enbart till mamma och man kan börja höra irritationen i rösten som säger att det är dags att hämta mig nu.

Jag knackar försiktigt på dörren. I sängen ligger han och kör runt med en polisbil. "Baanbiilden" ropar han förnöjt, det är en polisbild förklarar jag och lyfter ur han från sängen. "mamma. M--- vaken." säger han och springer in i syrrans rum. Tänder lampan och finner yttligare en lite vaken en som står och hoppar i sängen.

Lycka. En underbar morgon.

"Mamma. Tissa" han springer in i badrummet och sätter sig på pottan. Även jag passar på att kissa. Pappret är slut fortfarande, har varit det i en vecka nu och jag har ändå inte tagit mig tiden att gå ner och hämta en rulle. Skakar av så mycket som möjligt och drar upp trosorna. Jag lovar att jag en dag kommer få urinvägsinfektion om jag fortsätter så här.
Sonen har lyckats kissa på pottan och går helt självmant och tvättar händerna. Tack dagis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Skicka ett mail till mig

Dagens middag och samlade recept

Följ mig i kampen mot vikten

Tips, Råd & Testat
RSS 2.0